لوگو چیست؟

لوگو، یک سمبل یا یک نمایه ی گرافیکی میباشد که بطور عمده توسط ارگانها، شرکت ها، موسسات و حتی گاهاً برخی افراد خاص به عنوان نماد معرف، به منظور شناساندن تبلیغاتی خود به عموم مردم بکار گرفته میشوند. این نمایه ها میتوانند یک تصویر کاملاً گرافیکی باشند، یا یک نوشته با دستخطی منحصربفرد، یا نوشته ای با استفاده از المان های گرافیکی.

هدف لوگو، شناساندن برند ارائه دهنده ی لوگو، به عموم مخاطبین، بجای نوشتن نام کامل آن برند میباشد و این امر را باید بصورت لحظه ای و در کوتاه ترین زمان ممکن صورت دهد. در نتیجه، لوگو باید سوای منحصر بفرد بودن، حتی الامکان ساده و از اجزای کلی تر تشکیل شده باشد تا بتواند هم سریعتر در ذهن مخاطبین نقش ببندد و هم با سرعت بیشتری توسط مخاطب تشخیص و شناسایی شود و همچنین بر خلاف متون و نوشته ها، این امر نیاز به سواد خواندن و نوشتن ندارد بنابراین توسط همگان و با هر سطح سواد و زبانی امکان پذیر میباشد.

هنگامی که شما نام برند مشهوری را میشنوید، بعنوان مثال، پپسی، مرسدس بنز، آئودی، کاله و … یکی از اولین تجسم های ذهنی ای که برایتان پیش خواهد آمد، لوگوی آنهاست و نه صرف یک نوشته با ظاهری عادی از نام شرکتشان. حال ممکن است موقع شنیدن نام پپسی، تصویر بطری و یا قوطی نوشابه ی آن را هم تجسم بفرمایید، اما از آنجایی که محصولات این شرکت و خیلی از موارد دیگر، محدود به یک محصول ثابت نمیباشد و برخی دیگر بصورت خدمات میباشند، استفاده از یک نمایه ی کلی و عمومی تر، در نظر گرفته میشود.

یکی از مواردی که در طراحی لوگو باید مد نظر داشت، عدم شباهت آن به لوگوهای دیگر میباشد. لوگوی شما باید دارای یک حداقل تفاوت هایی با دیگر لوگوها از نظر شکل، مخصوصا در صنف شما باشد. در صورت وجود شباهت ممکن است مخاطب لوگوی شما را بجای لوگوی آن تبلیغ دیگر اشتباه بگیرد.

همچنین سادگی لوگو چه در شکل و چه در اجزای تشکیل دهنده بسیار حائز اهمیت میباشد. این سادگی به مخاطب کمک میکند تا اسم شما را در قالب یک تصویر بسیار ساده بسرعت در ذهن حفظ کرده و به محض مشاهده ی لوگویتان، اسم تجاری شما را بسرعت یادآوری کند.

در طراحی لوگو باید کوشیده شود که اجزای تشکیل دهنده ی لوگو، دارای حداقل ضخامتی باشند که در صورت ریز نمایی، جزییات لوگو قابل تشخیص باشد. طبیعتاً استفاده از خطوط بسیار نازک و یا با فاصله ی خیلی کم از هم در هنگام کوچکسازی جهت استفاده در بنر های تبلیغاتی کوچک، چاپ بر روی سطوح کم عرض مانند مداد یا خودکار و … باعث در هم شدن و یا حذف بصری این جزییات شده و در شکل ظاهری لوگو تغییراتی ایجاد خواهد شد.

لوگو

ایده پردازی جهت رسیدن به یک طرح مناسب جهت استفاده بعنوان لوگو، یکی از مهمترین مراحل طراحی آن میباشد. در این مرحله ابتدا طراح با توجه به اطلاعاتی که از حرفه ی شما داشته و در ادامه با سوالاتی مورد نیازی که از شما خواهد پرسید، اقدام به تفکر و سپس اسکچ زدن های پیاپی میکند تا زمانی که به طرحی شایسته با توجه به انتظارات شما از لوگو و درخواست شما برسد. لذا همکاری هر چه بیشتر و دقیقتر شما در تهیه ی اطلاعات برای طراح، از ارکان بسیار تاثیر گذار در بهینه سازی نتیجه ی نهایی لوگو خواهد بود.
مراحل پیشبرد و پیشرفت در این قسمت از طراحی به طراح دیگر متفاوت است و هر کسی ممکن است سبک خاصی برای این منظور داشته باشد.
پس از رسیدن به یک طرح مناسب، سپس طراح آن طرح را بصورت دستی و یا بصورت دیجیتال اسکچ زده و پیش نمایش آنرا به مشتری ارائه میدهد که پس از تایید از طرف مشتری به مرحله ی اجرای دیجیتال با استفاده از طراحی برداری (وکتور) خواهد رسید.

نظرات مشتریان

title-Separator

سلام
کوتاه و صمیمانه عرض میکنم:
خوش ذوقی، ابتکار، سرعت عمل، نقد پذیری و ارایه پیشنهادهای سازنده و دوستانه آقای جاسمی دلایلی هستند که چندین ساله فقط با ایشون کار میکنم.
در‌مورد لوگو سلیقه شما قابل تحسینه و باید بگم روند کاری کاملا بسیار منظم و سیستماتیک و با بهرگیری از روش های اینترنشناله و این موارد نشان از تجربه و مطالعه داره. در مورد لوگوی خودمون هم باید بگم بسیار منسجم و با مفهوم هست و لپ مطلب رو میرسونه.

ویژگی های یک لوگوی خوب

title-Separator

شراطی طراحی لوگو

جهت مشاهده بر روی سرتیترهاکلیک بفرمایید

title-Separator

separator01

 

اطلاعات جامعی در ارتباط با کار و یا فعالیتی که لوگو را برای آن میخواهید ارسال بفرمایید. سپس برآورد هزینه و زمان جهت آماده شدن لوگو صورت گرفته و به شما ابلاغ میگردد که در صورت تایید شما نصف مبلغ لوگو را پرداخت کرده و پس از تایید واریز، کار شما استارت خواهد خورد. دقت داشته باشید که زمان ابلاغی پس از واریز وجه توسط شما شروع میشود و نه قبل از آن.
در صورتی که فاصله ی زمانی بین مدت زمان تایید شده ی اول تا پرداخت شما بیش از دو روز باشد، این زمان ممکن است به علت وجود سفارشات جدید از طرف عزیزان دیگر مقداری تغییر یابد.

separator01

 

در این مرحله و طی زمان تایین شده ی قبلی، سه اتود  منتخب (دستی یا دیجیتال، بسته به انتخاب طراح) از اتودهای مربوط به کار شما، بصورت پیش نمایش خدمت شما ارسال خواهند گردید. در صورت تایید هر یک، فقط آن اتود برای شما در نظر گرفته میشود و شما هیچگونه حق مالکیتی نسبت به دو اتود دیگر نخواهید داشت و استفاده از آنها تنها برای طراح محفوظ خواهد بود.

سپس در صورت نیاز به ویرایش بر روی اتود منتخب، تا سه مرحله برای شما ویرایش صورت خواهد گرفت.

separator01

 

پس از تایید نهایی اتود توسط شما، وارد مرحله ی اجرای دیجیتال آن شده و در این مرحله اتود بصورت طراحی برداری مجدداً طراحی میگردد و در صورت غیر فلت بودن طرح، افکت های لازم بر روی آن صورت میپذیرد. پس از اتمام طراحی دیجیتال، نسخه ی پیش نمایش طرح نهایی خدمت شما ارسال خواهد گردید.

separator01

 

پس از مشاهده و تایید طرح نهایی، هزینه ی باقی مانده طرح از شما دریافت گشته و سپس فایل های نهایی شامل فایل برداری در محیط فوتوشاپ، فایل برداری در محیط ایلوستریتر، فایل برداری با پسوند EPS و بصورت کراس پلتفرم، قابل استفاده در تمام نرم افزار های برداری. به همراه چند نسخه ی PNG از لوگو با ابعاد مختلف با زمینه ی شفاف، یک نسخه PNG از لوگو با رنگ مشکی و یک نسخه ی دیگر با رنگ سفید جهت استفاده در مدیاهای تک رنگ خدمت شما ارسال خواهد گردید.

separator01

 

  • هزینه ی هر یک از اتود ها پنجاه هزار تومان میباشد که بابت مدت زمانی که جهت رسیدن به ایده ی آن صرف شده می باشد.
  • در صورت عدم تایید هر یک از اتود ها، و در صورت تمایل به ادامه ی کار، مبلغ پنجاه هزار تومان برای هر اتود جدید دریافت میگردد.
  • در صورت عدم تمایل به ادامه ی کار، مبلغ اتودهای ارائه شده از مبلغ پرداختی کسر و ما باقی آن به حساب شما بازگشت خواهد خورد.
  • ویرایش های درخواستی شما بر روی اتود ها، بیش از سه مرتبه مشمول هزینه خواهد بود. لذا دقت بفرمایید که ویرایشات درخواستی را با دقت بیان بفرمایید.
  • پس از تایید نهایی اتود، طرح دیجیتال دقیقاً مطابق اتود طراحی خواهد شد. طبیعیست که در صورتی که اتود را پسندیدید و تایید فرمودید، و بعد نظر، سلیقه و یا تصمیمتان عوض شد، اعمال تغییرات مشمول هزینه ی مازاد بر قیمت اولیه خواهد بود که این هزینه بسته به مرحله ای که کار پیش رفته و مقدار تغییر متغیر خواهد بود.
  • در صورتی که ویرایشات درخواستی شما زیاد شوند و مبلغ بستانکاری از شما خیلی بالا برود،مقداری دیگر از این مبلغ از شما درخواست خواهد گردید. اینکار جهت جلوگیری از ترولینگ و اتلاف وقت صورت میگیرد.
  • در صورت تاخیر شما در ارائه ی نظرتان در مورد اتودها، پس از دریافت انها، این زمان به زمان تحویل اضافه خواهد شد.
  • در هر مرحله از کار، در صورتی که بدون دلیل موجه از ادامه ی کار انصراف دهید، هزینه ی کار تا آن مرحله از شما دریافت خواهد گردید.
  • در هر مرحله از کار، در صورتی که طراح به هر دلیلی قادر به ادامه ی کار شما نباشد، تمام مبلغ پرداختی شما به حساب شما بازگشت خواهد شد.

نمونه لوگوهای طراحی شده

جهت مشاهده روی تصاویر زیر کلیک بفرمایید